mandag 15. juni 2009

PÅ HJEMMEBESØK HOS EN KJEMPE GOD KUNDE OG EN GOD VENN :)

I dag har jeg vært hjemme hos en god kunde
som også har blitt min venn .hun er en utrolig koselig dame
og bor sammen med sin mann og datter,
det er to barn til men de har forlatt redet :)
Huset kjøpte de for 8 år siden men det var mye å gjøre
med det gamle huset
så de har tatt trinn for trinn og resultatet er bare så flott.
For en deilig plass..rett ved vannet ..
Og så deilig innredet,i ekte landlig stil..

Kom så skal dere se !

Se så koselig,en gammel driv ved planke er blitt

malt med teksten " secrett garden "

og der vekkes min nysgjerrighet,så spennende,dette var noe nytt..


På den ene veggen før vi går inn døra.

Det første jeg ser, når jeg kommer inn

Stuen..såå mye å se ..

Den skjønne karafellen i fra Jeanne D arc

En selvlaget pute...
Det gamle testamentet,og dette er en virkelig
gammel utgave i 4 bind

En lykt som nå er både drivhus og til annet Stasj

ÅÅer den ikke flott denne store,stor madonnaen..

her har den fått plass i stuen rett ved peisen.

I et vindu i stuen..På en dør...spisebord stolene har alle fått denne pynten,et kjøkkenhåndkle
med blonde og så et hjerte

Hvis vi videre tar oss en tur ut på

kjøkkenet, vil du på høyre side rett under peisen,

se disse søte bokser i sink.

En trekasse er blitt snudd og brukes som en hylle ,
til det nydelige Burligh servise som hun har mye av.
Kjøkken benken,og over det skjønne vers,
og gamle kjøkken krukker..
Litt oppskrifter hører jo til :)

Vi forsvinner ut av kjøkkenet og inn på et annet koselig rom som kalles
venterommet..
Så hvis toalettet er opptatt så kan du sette deg
og ta deg en blund :))

dåp kjolen som alle barna har brukt.
Og hvem kjenner seg ikke igjen ?
lurer på hvor alle sokkene i grunn tar veien ?
Så ble det ledig :)
Det er et kombinert vaskerom med toalett,det var rett og slett
kjempe koselig

Bildene i fra badet ble litt uklare ..

Og igjen et søtt vers ,såper, duft ,
et lite vaskefat med både såpe og skrubb...Emaljeskilt og en liten snor
med tre klesklyper

Jeg går opp trappen til andre etasje,og her henger selvlaget bilder..
kommer opp i en gang som er innredet som et lite rom,det er
så utrolig mye fint å se,at jeg blir helt matt..

Så vakkert ...å ha en slik dobbel glassdør som gjør
at en kan se inn i et annet rom,som her soverommet.
Jeg rett og slett forelsket meg i dette store rommet,puter på puter
Her kunne jeg ha sovet godt..
kan nesten kjenne hvordan det ville vært å lagt seg under denne dynen
hånd skrevet koselig vers..
En skillevegg med
mamelukker og bluse
i fra Jeanne D arc
Så mye nostalgi,en kurv på et gulv med masse gammelt lintøy
En tre stige med en lykt .Og det bare forsetter og fortsetter..

Puter og pledd og en slitt malt gulv...
En børste som kanskje en gang ble kjemmet med
Carpe Diem som mannen i huset
selv har skrevet :)
Og en gammel rokk,kan nesten se for meg
en dame i sin lange hvite nattkjole sitter å spinner..For en drøm det må være,å bo sånn rett med vannet
kan stå med døra å kaste en stein rett uti
Og igjen masse miljøer så koselig med denne lille bua.
bro stein hører jo med i den landlige stilen


Mange sitte grupper i forskjellige miljøer
og de flotteste skulpturer


Her er det nok godt å ta seg en blund og bare puste inn
den friske luften og høre bølgene slå forsiktig mot brygge kanten...

Det er som et lite kjøkken og stue
her er allt så lett tiigjenlig
Og bare tenk deg så fint det må være med alle lyktene tent
om kvelden


Og her kan en sitte med tåa i vannet og bare fundere over livet..
Så takk igjen Kjære Sylvia med familie
at dere ville dele denne opplevelsen med oss !
hilsen Mariann












































23 kommentarer:

  1. JEG SKULLE MER EN GJERNE BODD SLIK TIL AT JEG KUNNE KASTE STEIN I VANNET FRA HUSET MITT:) WOW FOR EN DEILIG PLASS. RETT MED HAVET. ÅH,JEG LEEEEENGTER TIL SØRLANDET....SNUFS...OG NÅ BARE BLE DET VERRE..HI,HI...

    HA EN FIN UKE
    KLEM FRA NORD

    SvarSlett
  2. WOW..Snakk om å bo midt i sørlandsidyllen !!!
    FOR en plass og for et hus !!! Skikkelig lekkert... Må være en drøm å bo sånn :)))
    Hils venninnen din og si hun har et nydelig hus med sååå mange nydelige ting i :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Oi !! For en utrolig flott plass og for et hus med så mye detaljer og så gjennomført !!!

    Det var bare helt utrolig !!

    Du??

    Selger du KUN putetrekk i butikken din??

    Hilde :o)

    SvarSlett
  4. For et koselig sted!

    Håper du har kommet deg etter lørdagens kø-opplevlser...artig å møte deg!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  5. Hei! For et sjarmerende hjem. Der var det virkelig fint, og ikke minst stil over det hele. Heilt utrolig vil jeg si. Klem

    SvarSlett
  6. Åh herreli sier jeg.
    Koselig
    Og den beliggenheten.
    Heldige dame som bor der.
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei, skal si dette var et koselig hus. Og for en plass:) Rett ved sjøen er jo bare fantastisk...
    Koselig innlegg i Agderposten i dag. Kjente igjen et bilde fra huset ditt. Før jeg så at det virkelig var det. Må være moro..:)
    Ha en fin onsdag. klem C

    SvarSlett
  8. vettu det var bare helt utrolig nydelig. sørlandete r og blir en favorittplass, en liten perle i norge... å hver gang jeg er der så er det alltid fint vær:) Dere er heldige:) Masse skjønne detaljer over hele huset, helt utrolig skjønt. Elsket sinkboksen med en sokk av hver til du finner den andre... der kjente jeg meg igjen og det var jammen meg en lur ide. klem monica

    SvarSlett
  9. Hei Mariann!
    For en beligenhet- og så gjennomført!
    Syns jeg hadde sett "rakker - ungene " mine oppi alt det fine, sukk...!
    Tenk å hoppe rett i sjøen på morgenen:-)
    Sendte deg en mail ang Calou-clogs , men det ser ikke ut til at du har fått den...
    Det finnes så få i Norge som selger dem- har du anledning å lage et innlegg om dem?
    Pris, farver/ utførelse og om de kan bestilles hos deg..?
    Bare lurer..!
    Ha en fin kveld, klem Hege.

    SvarSlett
  10. Hei, igjen!!
    Joda, jeg er fra kristiansand. Men det har seg sånn at Mamma er ra Arendal. Og vi har hytte i Grimstad.. Så greit å følge med litt. Og den boligdelen som følger ved Agderposten pleier å være så bra. He he.. skjønner godt du nesten ikke sov. Hadde ikke jeg heller gjort..:)
    Ha en fin torsdag i morgen.. snart helg igjen:)
    Klem C

    SvarSlett
  11. Hallooooooooo, min skjønne!!

    Dette var et UTROLIG nydelig sted....!!!
    Har du tatt alle bildene selv?
    Det ser ut som noe som er tatt rett ut av et interiørblad!
    Klem, M

    SvarSlett
  12. Hej, vännen!

    Vad ska man säga nu då?????? men HERREGUD vilket hem. Så vackert...hela vägen, alltså hela inredningen. Så totalt rätt överallt, i varenda vrå. Fy sjutton vad duktig hon är. Jag blev helt betagen. Hälsa denna kvinna det. Hon har ett helt suveränt hem.

    Kram Inka

    SvarSlett
  13. Hej igen gumman!

    Jovisst kan jag frakta till Norge. Min man ska lägga in på min hemsida om vilka möbler som INTE är sålda. Men här kan du titta in så länge.

    http://www.savitt.se/


    Kram Inka

    SvarSlett
  14. Vilket underbart hem din vännina har.
    Och vilken mysig blogg!
    Kram Petra

    SvarSlett
  15. Herlehet for et vannvittig og gjennomført vakkert hjem. Jeg er stum av beundring! Hanne

    SvarSlett
  16. Heisann jeg fikk hentet chips skålen og dene r bare helt nydelig og denne gangen var den helt hel. Hjertelig takk:) Har sendt inn pengene og håper de er nådd frem:) klem monica

    SvarSlett
  17. Hej Mariann!

    Jo men det är klart att jag skulle kunna skicka till Norge. Med tåg? Eller hur skickar man möbler till ett annat land??? Om du går in på min verkstads-hemsida så är de möblerna som inte är sålda markerade. Adressen är: www.savitt.se

    Ha det skönt i sommarvärmen.

    Jättekram Inka

    SvarSlett
  18. Vilka underbara bilder, tack för titten.
    Hanna

    SvarSlett
  19. ååååhh...dåååån så mye vakkert i dette hjemmet...
    god sommer!!
    magny*

    SvarSlett
  20. SÅ mye fint hun hadde!! Jeg likte så godt tavleskriften og uterommet hennes!!! Og for en nydelig blogg DU også har!! Jeg storkoser meg her jeg scroller nedover siden!!!! Følger deg, og god sommer fra Marianne

    SvarSlett
  21. Herlig! For en drømmeplass. Skulle gitt mye for å få med meg mannen min hjem til Arendal..

    Minner med litt om huset til min venninne Vivian. Hun er kanskje en kunde hun også? Har noen bilder fra hjemmet hennes inne hos meg. (Bilde av henne også)

    Skal prøve å finne butikken din neste gang jeg er hjemme i Arendal.. Pleier å shoppe litt da. Sist (under internationalt marked) var det så varmt at det skottet litt på orken til å gå rundt i alle butikkene. Vi havnet på Jørgensen for å kjøpe is.. haha Men det va en herlig helg selv om jeg ikke fikk med meg så mye hjem igjen. Er alltid innom sparkjøp med ungene da.. Maisi syns det er så mye kult der (mor syns mye er ordentlig jalla), men hun fikk ihvertfall lov å kjøpe 3 par sko, og de var faktisk utrolig flotte til å koste mellom 39,- og 69,- Ikke verst..

    Klem

    SvarSlett
  22. Hei, hei!
    Da jeg pakka ut fra handleturen min, fant jeg en duftende overaskelse som jeg ikke kan huske å ha kjøpt...
    Tusen takk, det var en koselig overaskelse.
    Klem Kate

    SvarSlett
  23. hehe, nå glad at mitt rom ikke kom med på detta innlegget.. :P

    SvarSlett